Tytuł:
Badania potrzeb i analiza wartości interesariuszy projektu – konsultacje z User Experience
Czas:
18.12.2019 16:00-20:00 PN3
Podejście:
Konsultacyjna praca z projektami studenckimi z elementami zespołowego warsztatu
Prowadząca:
Agata Magdalena Nowak
Interdyscyplinarna badaczka, projektant usług i artystka, łącząca pracę w domenie User Experience z badaniami w nurcie kulturoznawczym oraz studium artystycznym nad pojęciem kreatywności w branży IT. Od ponad 10 lat łączy zainteresowania badawcze i artystyczne z pracą zawodową w domenie usług cyfrowych. Pracuje jako ekspert domenowy w obszarze badań i testowania użyteczności na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS. Jednocześnie kontynuuje studia doktoranckie na kierunku kulturoznawstwo na Uniwersytecie SWPS pod opieką profesora Mirosława Filiciaka. Jako trener, prowadzei szkolenia związane z projektowaniem doświadczeń użytkownika, oraz rozwojowe warsztaty z twórczości. Współtworzey agencję badawczą Selkie, gdzie rozwija własne narzędzie analityczne i biznesowe - Value Match Canvas - oparte o teorię Basic Human Values Shaloma Shwartza. Specjalizujee się w badaniach etnograficznych, podejściu projektowym Service Design i budowaniu strategii rozwoju produktów cyfrowych w oparciu o metodę Evolutionary Value Delivery, którą studiujee u jej twórcy - Toma Gilba. Występuje na konferencjach polskich i zagranicznych związanych z branżą UX, edukacją i twórczością. Jest jedną z głównym organizatorek międzynarodowej konferencji World Usability Day Silesia, gdzie odpowiada od 2011 roku za poziom merytoryczny oraz projekty społeczne i artystyczne, toczące się w ramach wydarzenia przez cały rok.
Abstrakt:
Spotkanie dedykowane jest studentom studiów licencjackich, którzy podjęli się ścieżki projektowania produktu / usługi w duchu podejścia User Centered Design, oraz wszystkim studentom WSE zainteresowanym badaniami User Experience i ich rolą w procesie projektowym.
Celem warsztatu jest przekazanie adekwatnych przemyśleń, inspiracji i informacji zwrotnej dla realizowanych projektów licencjackich, oraz wspólne wypracowanie zarysu strategii badawczych dla poszczególnych koncepcji.
W ramach naszej wspólnej pracy będziemy się posługiwać przygotowanymi przez studentów opisami koncepcji ich wyzwań projektowych, oraz przykładami przygotowanymi dla celu omówienia takich wątków jak:
-
Jak i dlaczego należy dobrze identyfikować kluczowych interesariuszy projektu i ich wartości?
-
Jak zaplanować procesu badawczy UX?
-
Podstawowe metody badań potrzeb.
-
Analizowanie wyników oraz przełożenia ich na decyzje projektowe.
Wymagania:
Opisy projektów licencjackich:
-
Opis koncepcji (po co? co? dla kogo? kontekst?)
-
Stan obecny realizacji (strategia realizacji pracy? co już udało się zrealizować? gdzie pojawiają się trudności?)
-
(opcjonalnie) linki, referencje, inspiracje, odniesienia do innych materiałów
Opis należy przesłać najpóźniej do 6-go grudnia.
Zainteresowanych proszę o kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.










